liwlig-eventyrnineyards-case-b2e-2022-thegame6 liwlig-eventyrnineyards-case-b2e-2022-thegame6

A game where eveyone wins

  • International
  • Sweden
  • Campaign
  • Content
  • Employee Events
  • Events

Vi gav liv åt statistik genom att skapa den största spelshowen som någonsin satts upp på Avicii Arena i Stockholm. En fängslande live-upplevelse med 2300 gäster, tävlande från nio olika länder och underhållning av hög kvalitet.

Uppdrag:  Söderberg & Partners är ett globalt finansbolag som, liksom många andra, står inför den ständiga utmaningen att presentera komplex finansiell information på ett engagerande sätt. Företaget har vuxit och har nu 700 anställda sedan den senaste kickoffen, och uppdraget var att samla dem för att diskutera företagskulturen och skapa stolthet och engagemang för företaget. Att dela erfarenheter och kunskap. 

Söderberg & Partners ville öka hängivenheten till företaget, och vårt uppdrag var att skapa en kickoff som skapade den drivkraften. 

undefined

Lösning:  Studier visar att vårt episodiska minne kan komma ihåg 22 gånger mer information om vi lär oss genom att spela, berätta historier eller genom upplevelser. Därför skapade vi en enorm spelshow där all företagskommunikation levererades genom olika spelformat. Resultatet blev sju timmar av underhållning och engagemang av hög kvalitet. 

undefined

Upplevelse:  När deltagarna kom in i Avicii Arena möttes de inte av en klassisk scen och runda bord. Här hade vi byggt en massiv scen med fyra olika plattformar: green room, kommentatorsbås, det analoga spelområdet och den gigantiska scenen i form av en jordglob. Med belysning, design och dekoration kom vi fram till en uppställning som skulle fungera både för TV och liveupplevelse. 

Agendan tog oss genom olika fokusområden som försäljning, hållbarhet, värderingar och erbjudanden, men i form av jeopardy, bingo, taskmaster och hot seat. Deltagarna deltog aktivt tack vare vår specialdesignade app. Uppgiften var att lära så mycket som möjligt om Söderberg & Partners utbud, värderingar och hållbarhetsarbete. 

På kvällen välkomnades deltagarna till en mingelmiddag och deltog sedan i en fängslande gala med skräddarsydda dansnummer och produktioner, utmärkelser och den stora finalen av The Game. 

Resultat:  Hängivenheten till företaget ökade till 84%, det högsta någonsin sedan mätningen av engagemang bland anställda startade. Anställda delade sitt engagemang och sin stolthet genom att skapa en lavin av innehåll i sociala medier. Lärandet genom upplevelsen ökade förståelsen för företagets strategi och gav energi inför den fortsatta tillväxtresan. 

CONTACT US

Lisa Knapp

lisa.knapp@liwlig.se