LIWLIG Group knyter ytterligare ett bolag inom Brand Experience till sig som blir koncernens tredje förvärv och stärker upp det nordiska tjänsteutbudet ytterligare.
Per den 17 augusti 2022 förvärvar LIWLIG Group 100 procent av aktierna i det Oslo-baserade bolaget 6.Sans. Bolaget har under en längre tid tillhört en av Norges mest framgångsrika och prisbelönta byråer inom Event- och Brand Experience och bland de största kunderna återfinns bland andra Telia, Carlsberg Ringnes, Tine, Handelsbanken och Gjensidige.
De 3 grundarna av 6.Sans blir samtliga delägare i LIWLIG Group och fortsätter vara verksamma inom bolaget och koncernen.
6.sans bedriver främst verksamhet i Norge men jobbar även globalt med vissa kunder. Med en stor kompetensbredd inom kommunikation möjliggör affären att LIWLIG Groups position som ledande i Norden stärks än mer. Tidigare har man förvärvat svenska EVENTYR NINE YARDS och finska TAPAUS, båda ledande aktörer på sina respektive marknader.
– Jag imponerades av den entreprenörsdrivna passionen, kvaliteten och av 6.Sans långa historia. Detta gör oss verkligen starka att serva våra nordiska kunders behov och öppnar upp spännande möjligheter för våra nu över 200 anställda. Jag välkomnar 6.sans till LIWLIG Group, säger Timo Aalto, CEO LIWLIG Group.
– Vi har under flera år haft ögon på den norska marknaden i allmänhet och 6.Sans i synnerhet, så nu när möjligheten gavs att växa tillsammans såg vi det som en självklarhet att ta nästa steg i att bli en nordisk fullservicekoncern både gällande tjänsteutbud och geografisk täckning, fortsätter Sofi Franzen, CSO LIWLIG Group/CEO EVENTYR NINE YARDS.
LIWLIG Group kommer med detta uppköp bestå utav 220 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Oslo, Helsingfors, Tammerfors och New York och räknar med att 2022 nå en omsättning på 700 miljoner SEK.
– Efter att i 20 år av att bygga upp 6.Sans till att bli en av Norges ledande byråer inom Brand Experience är vi idag otroligt glada och stolta över att tillsammans med LIWLIG Group starta en ny spännande resa med våra underbara medarbetare och kunder, säger Tron Mathisen och Per Morten Bergh, grundarna av 6.Sans.